Palestine

  Afif Shlewet

 
Home
Authors' Home 
Bookstore
Readers' Club
Writers' Workshop
Literature Corner 
Articles
In the News
Debate Corner
Special Events
Book Discussion Page
Guest Book 
Links
Arab World Books
In the Media
Services
Contact Us
Search our Site

 

 



About Afif Shlewet in Arabic.


Afif Shlewet was born in Shefa-amer in 1962 . He is a graduate of the university of Haifa and has a bachelors degree in Arabic language and general literature.

For two years he was the editor for (Itihad) Arabic newspaper. Later working at (Beit El-karma) theater for five years and three years spent at the local children's theater ; also one year with the Hebrew theater in Haifa . In 1997 Afif Shlewet established the (El-ghurbal) theater in Shefa-amer; directing; acting; writing productions.

Participating in many television programs, Afif produced many T.V arts program for Arabic television on Israeli channels. Afif is the executive director at the Horizon (Al_ufuq) association for culture and arts.

Afif's published work includes two short stories; three plays , a play written for children and a book about the Palestinian theater in Galilee.
 



عفيف شليوط

ولد الفنان والكاتب عفيف شليوط في مدينة شفاعمرو في العام 1962 ، تلقى تعليمه الابتدائي والثانوي في مدينته شفاعمرو ، درس موضوعي الأدب المقارن واللغة العربية في جامعة حيفا . عمل محرراً في جريدة "الاتحاد" ، وسكرتيراً لتحرير مجلة "مواقف" ، ورئيساً لتحرير صحيفة "العاصفة" ، ومجلة "الأفق" . كما أسس في العام 1977 مسرح الغربال الشفاعمري ، وبادر في العام 1983 الى انشاء رابطة المسرح العربي ، ويشغل منذ العام 1996 منصب مدير عام مؤسسة "الأفق" للثقافة والفنون .

كتب وأخرج العديد من المسرحيات والتي قدمت جميعها على خشبة المسرح ، وشارك في مهرجانات مسرحية دولية وفي البلاد كممثل وكاتب مسرحي ، مثل في مهرجان نيويورك المسرحي في العام 1990 ، وفي مهرجان المسرح الآخر في عكا في العامين 1998 و 2002 . وشارك في العام 2000 في ورشة للكتاب المسرحيين في المسرح الملكي في لندن ، حيث ترجمت مسرحيته "بموت اذا بموت" الى اللغة الانجليزية وعرضت مقاطع منها في اطار الورشة . وفاز في العام 2002 بجائزة مهرجان مسرحيد الكبرى ، جائزة أفضل ممثل على مسرحيته "اعترافات عاهر سياسي" وهي من تأليفه أيضاً .

كما شارك في التمثيل في العشرات من المسرحيات منها :
"رأس المملوك جابر" ، "الموت الأكبر" ، "أبو مطاوع وحرية المرأة" ، "هيصة" ، "الرجل الذي فكر لنفسه " و "حارق المعبد " . كما شارك في التمثيل في برامج تلفزيونية مختلفة درامية وللأطفال .

صدر للكاتب عفيف شليوط :
* يوم في عيادة ، مسرحيات.
* كفى -مسرحية .
* الصمت القاتل - قصص قصيرة .
* أبو مطاوع وحرية المرأة - مسرحية .
* بيضاء الثلج والأقزام السبعة ، مسرحية للأطفال .
* جرس الانذار ، قصص قصيرة .
* بموت اذا بموت ، مسرحية .
* جذور الحركة المسرحية الفلسطينية ، دراسة.


 


Authors AtoZ     Home    Bookstore    Top


� Arab World Books